Disney+ lanseres i Norge den 15. september

The Walt Disney Company har satt 15. september som lanseringsdato for Disney+ i åtte nye land i Vest- og Nord-Europa, melder selskapet i en pressemelding. Prisen vil være NOK 69,- i måneden, eller NOK 689,- for årsabonnement.

Disney+ tilbyr enestående innhold fra selskapets ikoniske merkevarer. Dette inkluderer Disney, Pixar, Marvel, Star Wars og National Geographic. I tillegg vil det produseres originalt innhold, i form av både spillefilmer, serier, dokumentarer samt kortere innhold eksklusivt for plattformen.

Mye originalt innhold

På lanseringsdatoen vil abonnementene blant annet få tilgang til følgende; den kritikerroste serien «The Mandalorian» fra produsent og manusforfatter Jon Favreau; «High School Musical: The Musical: The Series», en kreativ og moderne tolkning av den populære franchisen med ni nye originalsanger på soundtracket som også hyller favorittene fra den originale filmen; «The World According to Jeff Goldblum», der Goldblum utforsker tilsynelatende kjente gjenstander og avslører fantastiske og ofte forbløffende funn; og «Togo», en live-action film som handler om den norske hundesledekjøreren Leonhard Seppala og sledehunden Togo, og deres deltakelse i det historiske hundesledeløpet Serumsløpet til Nome i 1925.

Mye å glede seg til på Disney+: 

Annet spennende originalt innhold som også blir tilgjengelig er «Encore!», produsert av Kristen Bell; «Diary of a Future President» fra skaper og produsent Ilana Peña («Crazy Ex-Girlfriend») og produsent Gina Rodriguez («Jane the Virgin»); og «The Imagineering Story», som gir et innblikk i historien og driften av Disneys fornøyelsesparker.

Disney+ vil være tilgjengelig på de fleste mobiler og TV-enheter (spillkonsoller, mediespillere og smart-TV). Visningskvaliteten vil være høy og tjenesten er uten reklame. Det vil være mulig å strømme på opptil 4 forskjellige enheter samtidig og laste ned ubegrenset innhold på opptil 10 enheter. Brukere kan opprette opptil 7 ulike profiler, hvor hver enkelt bruker vil oppleve å få personlige anbefalinger. Det vil også være mulig å sette opp barnevennlige profiler med enkel navigering og passende innhold.

Ved lansering vil tjenesten ikke være tilgjengelig på Svalbard.