Hvor stor var Hamilton for Disney +? Langt større enn noe på Netflix i juli, ifølge 7Park statistikk laget for Variety.

Tallene viser styrken og posisjonene til Disney + som lanseres i Norge 15. september til en månedpris av 69 kroner. Lanseringen kommer garantert til å merkes av både kinoer og andre strømmetjenester.

Svimlende 37 prosent av forskningsfirmaets panel av seere i USA så på musikalen forrige måned, nesten tre ganger så mye som det som så den tittelen med bredest nedslagsfelt på Netflix som var true-crime dokuserien Unsolved Mysteries (14% ).

Hamilton-publikumet utgjorde det største publikum som så ett program i løpet av en måned i år i 7Parks sporing av Disney +, Netflix, Prime Video, Hulu og Apple TV + (ikke inkludert: HBO Max og Peacock).

I en egen klasse

Hamilton langt større enn noe som helst på Netflix i juli, avslører publikumsdataene. 7Park-dataene gir det fulle bilde av hvor massivt suksessfull musikalsk har vært. Separate analysefirmaer rapporterte for flere uker siden at amerikanske Disney + -nedlastinger gikk rett til himmels under 4. juli-premieren til Hamilton.

Om forfatter

Redaktør og publisher av Cinema. Han har jobbet med filmjournalistikk og kritikk siden 1987. Han er utdannet ved Høgskolene i Volda og Bø. Geir Kamsvåg har jobbet som avisredaktør og redaktør og publisher av flere kultur- og filmtidsskrifter. Han har vært redaktør for Cinema (tidl. Film & Kino) siden 2008. Medlem av Norsk Filmkritikerlag/FIPRESCI

Relaterte artikler

Delta i diskusjonen