«Squid Game» gjør comeback i den virkelige verden

Netflix lanserer et ekte spill med virkelige mennesker fra hele verden basert på den populære koreanske serien. Planene for spillet ble avslørt på tirsdag.

Netflix har offisielt bekreftet at det jobber med å gi ut den andre sesongen av den originale dramaserien, som er  strømmetjenestens største hit.

Den offisielle tittelen ‘Squid Game: The Challenge’ er satt til å holde seg til mye av de samme reglene som i den originale serien, om enn uten alle drapene. I spillet vil 456 spillere fra hele verden konkurrere mot hverandre om en premie på 4,56 millioner dollar som bare én deltaker til slutt vil kunne kreve.

Mens videoen som kunngjorde konkurransen inneholder scener fra det originale TV-showet, er det uklart om showrunners vil holde seg til de samme utfordringene for den virkelige begivenheten. I en uttalelse utgitt på Netflix sin nettside, sier strømmegiganten at spillerne vil konkurrere i en serie spill «inspirert av den originale serien – pluss overraskende nye tillegg» og at deres «strategier, allianser og karakter» vil bli satt på prøve.

Uttalelsen fortsetter med å gi en lenke der folk fra hele verden kan registrere seg for å delta i showet. Selv om det originale Squid Game er en koreansk serie, leter Netflix-spillserien spesielt etter deltakere som kan snakke engelsk.

Squid Game tok verden med storm med regissør Hwangs fengslende historie og ikoniske bilder. Vi er takknemlige for hans støtte når vi gjør den fiktive verdenen til virkelighet i denne massive konkurransen og sosiale eksperimentet,» sier Netflix VP for Unscripted and Documentary Series Brandon Riegg i uttalelsen. Han legger til at fans av dramaserien vil få en » fascinerende og uforutsigbar reise» mens de 456 deltakerne navigerer i en av de største konkurranseseriene som noen gang er laget for «den største pengepremien noensinne».

Spillserien skal vare i 10 episoder og vil bli filmet i Storbritannia. Det er imidlertid fortsatt ingen informasjon om nøyaktig når konkurransen vil finne sted eller når seerne kan forvente å se den på skjermene sine.