Bare noen uker etter kinopremieren på «The Phoenician Scheme» er Wes Anderson tilbake – denne gangen i reklameverdenen.
Den amerikanske regissøren med den umiskjennelige stilen har nå laget en ny reklamefilm for det eksklusive pennemerket Montblanc.
I filmen, som varer i overkant av fire minutter, ser vi et gjenforent skuespillerteam med Rupert Friend og Michael Cera – begge aktuelle fra Andersons nyeste spillefilm. Reklamefilmen utspiller seg i et karakteristisk Wes Anderson-univers: et stilisert alpelandskap med perfekt symmetri, varme pastelltoner og deadpan-dialog.
Ifølge filmen legger karakterene ut på det de selv beskriver som en «bokstavelig, metaforisk og poetisk reise» – alt for å utforske Montblancs nyeste spesialdesignede penner.
Med sin nye kortfilm sementerer Wes Anderson sin posisjon som en regissør som like gjerne forteller historier med produkter som med fiksjon – så lenge han får gjøre det på sin egen, stilistiske måte.