Det blir ingen tredje sesong av «MobLand» med Tom Hardy i front – i hvert fall ikke dersom ferske bransjerapporter stemmer.
Ifølge Deadline forlater Hardy den stjernespekkede gangsterserien etter omfattende interne konflikter under innspillingen av sesong to. Den kommende sesongen er allerede ferdigstilt, men arbeidet med en mulig tredje sesong skal nå fortsette uten seriens hovedrolleinnehaver.
Den første sesongen av Guy Ritchie-serien fikk en sterk mottakelse, ikke minst takket være Hardys prestasjon som problemløseren Harry Da Souza i en brutal konflikt mellom rivaliserende gangsterfamilier i London.
Konflikter under innspillingen
Bak kameraet skal stemningen imidlertid ha vært langt mindre harmonisk.
Ifølge anonyme kilder omtalt av både Deadline og Puck News oppsto det betydelige samarbeidsproblemer mellom Hardy og seriens showrunner, Jez Butterworth, under produksjonen av sesong to. Konfliktene skal ha eskalert til et punkt hvor de to ikke lenger kunne jobbe sammen.
Blant problemene som trekkes frem, er påstander om at Hardy gjentatte ganger møtte sent på settet. Det skal også ha oppstått spenninger mellom skuespilleren og flere av seriens øvrige medvirkende.
Puck News hevder videre at Butterworth vurderte å trekke seg fra serien som følge av situasjonen. I stedet skal Paramount Global ha valgt å gå videre uten Hardy dersom serien får grønt lys for en tredje sesong. Samtidig understrekes det at skuespilleren også selv kan ha valgt å forlate prosjektet, ettersom begge parter hadde opsjon på videre samarbeid.
Sesong to kommer til høsten
MobLand samler flere tunge navn foran kameraet, inkludert Pierce Brosnan, Helen Mirren, Paddy Considine, Jasmine Jobson og Joanne Froggatt.
Sesong to blir igjen delvis regissert av Guy Ritchie og får premiere på SkyShowtime i løpet av høsten.
