Denne tre-delte serien utforsker det ikoniske leiemorderhotellet, med spektakulære sekvenser av koreografert action og en mektig historie som trofast følger filmene med Keanu Reeves.
PRIME VIDEO: «The Continental: Fra John Wick-universet» fokuserer på 1970-tallet under oppbyggingen av New York-hotellet som er kjent for å huse leiemordere. Dette makterritoriet kontrolleres av Comarc (Mel Gibson), en eksentrisk og nådeløs skurk. Når Frankie (Ben Robson) stjeler en verdifull gjenstand, sender Comarc sin bror Winston (Colin Woodell) og en rekke leiemordere for å spore den opp. Likevel allierer Winston seg med Frankie i en endeløs kamp for å overleve.
De får følge av en gruppe unge, dyktige kriminelle og en korrupt politistyrke som forsøker å avslutte de hemmelige operasjonene på hotellet.
Familie og lojalitet
Det første kapittelet dedikeres til å introdusere hver av partene som er involvert i konflikten, noe som fører til spennende narrative vendinger mot slutten. Konflikten er tydelig og effektiv fra starten og gir en forståelig begrunnelse for de voldelige actionsekvensene.
Woodell og hans broderlige bånd fremmer seriens blikk på familie og lojalitet, mens forbindelsen hans med en ung Charon (Ayomide Adegun) lever opp til forholdet til deres eldre skildringer.
Cormac og hans langsomme nedstigning til klassiske gale Mel-ismer, og Nhung Kate som Yen hevder seg som en av franchisens største skurker.
Serien, produsert av Lionsgate, et produksjonsselskap kjent for noen av de beste actionfilmene i moderne tid, har episoder som varer i over en time, og det kan sees på som en trilogi i form av tre filmer. Skaperne og forfatterne Greg Coolidge, Kirk Ward og Shawn Simmons utvikler denne historien, som er regissert av Albert Hughes og Charlotte Brandström.
Regien fra Albert Hughes for den første og tredje episoden og Charlotte Brändström for den andre har en gjennomført estetikk.
Solid kameraarbeid
Ånden til John Wick og hans koreograferte kamper forblir intakt, med en innledende sekvens som beskriver planen for å stjele den dyrebare gjenstanden. Denne sekvensen er full av glamorøse omgivelser, uforglemmelige musikalske hits og intelligente kamerabevegelser som følger handlingen. Det er ingen mangel på spektakulære kamper og forfølgelser, alle estetisk imponerende, med skudd, spark og slag som er imponerende utført.
Norske Pål Ulvik Rokseth står for kameraarbeidet å de to første episodene og hans blikk fanger mesterlig de actionfylte scenene. Dette er utvilsomt hans store Hollywood-gjennombrudd som filmfottograf.
Kanskje et svakt punkt i serien er utviklingen av mindre karismatiske karakterer, som virker basert på utdaterte stereotyper, uten den sjarmen som trengs for å oppnå umiddelbar identifikasjon med publikum. Det blir imidlertid noe bedre etter hvert som episodene skrider frem, på samme måte som det skjedde i Keanu Reeves’ filmer.
Continental er en sterk og lovende start for spin-off-armen til John Wick-galaksen, som følger filmens stamtavle med svært minneverdige actionbeats og morsomme, engasjerende karakterer.
Etter den sjokkerende konklusjonen til kapittel fire, er det en solid forsikring om at High Table-verdenen fortsatt snurrer like voldsomt som alltid, og bidrar til å styrke franchisen.