Den animerte oppfølgeren gjør suksess på video-on-demand i USA. Kinopremierene havner nå på strømmetjenestene som nå går bedre enn noen gang.
Universal var først blant Hollywood-studioene som kunngjorde at en rekke kinotitler skulle utgis digitalt, noe som har vist seg å være en seersuksess. Filmer som The Invisible Man og The Hunt har stått høyt på salgslistene på blant annet SF Anytime og Viaplay Store.
En av filmene går bedre enn alle de andre. Trolls 2 ble utgitt digitalt i USA sist fredag, og er allerede en suksess. Filmen koster 20 dollar å leie i to dager, og trakk nok seere i løpet av påsken til å sette inntektsrekorder. Uten å gi ut de nøyaktige tallene, var inntektene på lanseringsdagen «omtrent ti ganger høyere enn Universals nest største digitale film», skriver The Wrap.
Filmindustrien taper mye penger når kinoene holder stengt, og det er uklart hvor mye de digitale inntektene faktisk dekker av tapet. Den store vinneren her er forbrukerne som fremdeles kan se nye og etterlengtede filmer, om enn hjemmefra.
Her i Norge var det imidlertid ingen digital premiere for Trolls:Verdensturné. Filmen står fremdeles med kinopremiere 2. oktober.