Comcast og ViacomCBS annonserer Skyshowtime, en helt ny strømmetjeneste som skal lanseres i Norge og flere europeiske land.
Nå kommer en ny strømmegigant inn på det norske markedet. Den nye strømmetjenesten har Hollywood-giganter bak seg med enorme økonomiske muskler og ikke minst mye innhold. Målsettingen er å bli størst i Europa.
Den nye strømmetjenesten samler premium- og originalinnhold fra Sky, NBCUniversal, Universal Pictures, Peacock, Paramount+, Showtime, Paramount Pictures og Nickelodeon.
SkyShowtime rulles ut i mer enn 20 markeder inkludert Spania, Portugal, Norden, Nederland, Sentral- og Øst-Europa i 2022. Paramount+ i Norden fortsetter investeringene og vil i 2022 bli omdannet til SKYSHOWTIME.
SkyShowtime vil samle flere tiår med direkte-til- forbrukeropplevelser og den aller beste underholdningen, filmene og originalseriene fra NBCUniversal, Sky og ViacomCBS sine merkevarer, inkludert titler fra Showtime, Nickelodeon, Paramount Pictures, Paramount+ Originals, Sky Studios, NBCUniversal, Universal Pictures og Peacock. Tjenestens enorme tilbud vil dekke alle sjangre og kategorier – inkludert dramaer, barn og familie, kjente franchiser og merkevarer, premierefilmer, lokalt innhold, dokumentarer og mye mer.
SkyShowtime vil være hjemmet til med enn 10 000 timer med underholdning fra flere av verdens fremste film- og serieskapere og det mest elskede innhold fra hele verden. Den nye tjenesten vil inneholde eksklusive premierer, nye filmer og TV-sesonger som lanseres hver måned med et kvalitetsbibliotek med ikoniske favoritter og klassikere, i tillegg til 2500 timer med familie- og barneprogrammer.
Strategisk investering
“Med lanseringen av SkyShowtime er vi unikt posisjonert for å utnytte vårt globale innhold til å skape et kraftig strømmetilbud, raskt og i stor skala, med en smart og strategisk investering, sier Raffaele Annecchino, President & Chief Executive Officer i ViacomCBS Networks International. “Som et supplement til vårt nylig annonserte partnerskap mellom Paramount+ og Sky i Storbritannia, Italia og Tyskland, representerer SkyShowtime en enorm mulighet til å akselerere vår markedsekspansjon og bygge en ledende posisjon i strømmemarkedet i Europa.”
“Vår nye strømmetjeneste SkyShowtime vil kombinere det beste fra USA og Europa med ikoniske merkevarer og underholdning i verdensklasse for millioner av forbrukere i mer enn 20 nye markeder,” sier Dana Strong, Group Chief Executive for Sky. “I kjølevannet av nyheten om at Peacock kommer på Sky, gir dette partnerskapet en innovativ tilnærming til raskt å skalere internasjonalt og tjene penger på innhold. Med utgangspunkt i styrken til den utrolige programmeringen fra NBCUniversal, Sky og ViacomCBS, og drevet av Peacocks plattformteknologi, vil SkyShowtime gi en virkelig omfattende lineup for hele familien og en sterk merkekjennskap i disse regionene.”
Det nye partnerskapet vil bli strukturert som et fellesforetak hvor ViacomCBS og Comcast deler likt på investeringer og kontroll. Flere detaljer om tilbudet fra SkyShowtime, som månedspris, vil bli kunngjort på et senere tidspunkt, skriver selskapet.